Japonia rozkręca turystykę halal

Japoński portal Nikkei Asian Review opublikował artykuł o rozwoju turystyki halal w niemuzułmańskich krajach Azji. Przodownikiem jest Japonia.

2

Jak podaje portal, przedstawiciele branży turystycznej twierdzą, że wzrost liczby osób ze średnimi dochodami i kampanie promocyjne różnych krajów przyciągają muzułmanów do północno-wschodniej Azji.

„Turystyka halal znajduje się ciągle na krzywej wznoszącej” powiedział Hamzah Rahmat, przewodniczący Malaysian Association of Tour & Travel Agents. Japonia wiedzie prym, a Południowa Korea i Tajwan zajmują kolejne miejsca w przyciąganiu wyznawców islamu z Malezji, wyjaśnił.

Pojęcie „turystyka halal” odzwierciedla rozwój rynku turystycznego skierowanego do wyznawców islamu. Obejmuje ona informowanie podróżnych o restauracjach halal oferujących jedzenie bez wieprzowiny przygotowane zgodnie z rygorami religijnymi. Wiernym wskazuje się także pokoje modlitw na lotniskach i centra handlowe oferujące odpowiednie produkty.

„Nasze harmonogramy podróży są nawet zaplanowane tak, by zapewniły przerwy na modlitwę”, powiedziała Siti Zaharah Jamil, przewodniczka wycieczek. Jej firma, Poto Travel & Tours, wystawiła ostatnio stoisko na Matta Fair, dorocznej imprezie turystycznej w Kuala Lumpur. Firma koncentruje się na pielgrzymkach do Mekki, Arabii Saudyjskiej, ale teraz sprzedaje także więcej podróży do Japonii i Południowej Korei. Sześciodniowe wyjazdy do Tokio kosztują około 1340 dolarów. Te wycieczki są jednymi z najpopularniejszych na targach. Plan zwiedzania zawiera oprócz najpopularniejszych atrakcji turystycznych także wizytę w tokijskim meczecie.

Malezja jest jednym z niewielu krajów, dla których rząd japoński w 2013 roku zniósł wymóg wizowy. Według Japan National Tourism Organization, w 2014 roku odwiedziło ten kraj 249 500 Malezyjczyków; to roczny wzrost o 41,3% i druga co do wielkości liczba turystów spośród krajów południowej Azji.

Na targach Matta Fair Japonia dynamicznie promowała podróże do swojego kraju. Zorganizowała 24 stoiska, największą ilość spośród firm zagranicznych. Jak powiedział Hideki Manabe z JNTO, Tokio, Osaka i Hokkaido są najpopularniejsze, ale obywatele Malezji jeżdżą również do Nagoya i na południową wyspę Kjushu.

By gościć więcej muzułmańskich turystów, organizacja opublikowała przewodnik po restauracjach halal i innych dostępnych udogodnieniach w głównych miastach Japonii.

Korea Południowa, w rankingu tuż za Japonią, również przyciąga większą liczbę muzułmańskich turystów. D.Y. Park, dyrektor marketingu Korea Tourism Organization powiedział, że młodzi muzułmanie z Malezji śledzą koreańską pop-kulturę i lubią zimą odwiedzać Seul, do czego przyczyniła się spopularnośc serialu „Winter Sonata”. Korea Południowa również stworzyła przewodnik dla muzułmanów, zawierający proste koreańskie zwroty, takie jak “Gdzie znajduje się pokój modlitw?”.

Grażyna Jackowska na podst:
http://asia.nikkei.com

Udostępnij na
Video signVideo signVideo signVideo sign