Poczet islamofobów

AYAAN - FEB28 - Author Ayaan Hirsi Ali talks about her autobiography. tb (Photo by Tony Bock/Toronto Star via Getty Images)
By: Tony Bock
Collection: Toronto Star
| 31 komentarzy|
image_pdfimage_print

Jak Czytelnicy euroislam.pl doskonale wiedzą, świat politycznej poprawności ma wiele określeń na krytykę islamu. Oprócz słowa – wytrychu „islamofobia”, media i politycy kierujący się ideologią zamiast zdrowym rozsądkiem mówią też często o nietolerancji, ksenofobii, rasizmie, itp. Artykuł znaleziony na blogu Citizen Warrior jest prostą i trafną odpowiedzią na tego typu zarzuty.

Przedstawia galerię postaci wywodzących się ze świata muzułmańskiego, które podjęły się niewdzięcznej i niebezpiecznej misji ostrzegania świata przed agresywnym islamem. Dlatego zatytułowaliśmy ten materiał – przewrotnie – „Pocztem islamofobów” (oryginalny tutuł – „Is it Racist to Criticize Islam?”.

* * *

Czy Ayaan Hirsi Ali jest rasistką? Urodziła się w Somalii, skąd uciekła, aby uniknąć zaaranżowanego małżeństwa, a ostatecznie zostać członkinią parlamentu holenderskiego. Współpracowała przy produkcji filmu, którego reżyser – Theo Van Gogh – krytykował sposób traktowania kobiet w społeczeństwach islamskich. W odwecie Van Gogh został zabity przez muzułmanina, a do jego klatki piersiowej zabójca przybił nożem list, w którym groził Ayaan Hirsi Ali. Wyjechała do Stanów Zjednoczonych i od tamtego czasu napisała dwie książki krytykujące islam: „Niewierna” (ang. Infidel) oraz „Nomad: From Islam to America: A Personal Journey Through the Clash of Civilizations” (Nomadka: od islamu do Ameryki. Osobista podróż przez zderzenie cywilizacji).

Czy Wafa Sultan jest rasistką? Urodziła się i wychowała w Syrii i jest wykwalifikowanym lekarzem psychiatrą.21 lutego 2006 roku wzięła udział w dyskusji w programie nadawanym przez telewizję Al Jazeera, spierając się z prowadzącymi program i krytykując tezę Samuela P. Huntingtona o zderzeniu cywilizacji. Sześciominutowy materiał wideo z jej wypowiedzią był szeroko rozpowszechniany na blogach oraz za pośrednictwem poczty e-mail. The New York Times szacuje, że materiał ten był oglądany co najmniej milion razy. W swojej wypowiedzi skrytykowała ona muzułmanów za odmienne traktowanie niemuzułmanów oraz za nieuznawanie dokonań żydów i innych niemuzułmanów. Wideo to było najbardziej dyskutowanym materiałem wszechczasów z ponad 260 000 komentarzy zamieszczonych na YouTube.

Czy Ibn Warraq jest rasistą? Warraq urodził się w Indiach w rodzinie muzułmańskiej. Jego rodzice wyemigrowali do Pakistanu po odzyskaniu przez Indie niepodległości od Imperium Brytyjskiego.Warraq jest założycielem Institute for the Secularisation of Islamic Society (Instytut Sekularyzacji Społeczeństwa Islamskiego). Jest pracownikiem naukowym w Center for Inquiry, koncentrującym się na krytyce Koranu. Jest też autorem siedmiu książek, w tym „Why I Am Not a Muslim” (Dlaczego nie jestem muzułmaninem) oraz „Leaving Islam” (Odchodząc od islamu). Brał udział w konferencji ONZ „Ofiary dżihadu” zorganizowanej przez International Humanist and Ethical Union, zabierając głos obok takich prelegentów jak Bat Ye’or, Ayaan Hirsi Ali oraz Simon Deng.

Czy Tapan Ghosh jest rasistą? Prezes organizacji Hindu Samhati mówi o nieustannej inwazji islamskiej na Bengal Zachodni, nagłaśniając ten fakt na terenie całych Indii oraz Stanów Zjednoczonych.W artykule o nim napisano: „25 lat nieustającego wysiłku umocniło Tapana Ghosha w postanowieniu, aby zjednoczyć Hindusów w walce przeciwko niesprawiedliwości i uciskowi ze strony władz w obliczu wciąż rosnącej agresji islamistów”. Ghosh stwierdził: Jestem osobą, która ogromnie ucierpiała w wyniku ataku islamistów we wschodnich Indiach, zarówno po podziale Indii, jak i podziale dawnego Pakistanu, w wyniku którego powstał Bangladesz. Terroryzm islamski wstrząsnął moim życiem, podobnie jak życiem milionów na subkontynencie indyjskim. Potworne wydarzenia, które miały miejsce w 1971 roku, kiedy to blisko 3 miliony Bengalczyków, głownie Hindusów, zostało wymordowanych przez pakistański reżim wojskowy, odcisnęły na mnie wieczne piętno. Od tamtego czasu nieugięcie pracuję w służbie ludziom nękanym przez radykalny islam, podnosząc ich na duchu.

Czy Seyran Ates jest rasistką? Urodzona w Turcji w rodzinie kurdyjskiej, a obecnie pracująca jako prawnik w Niemczech, Ates bardzo krytykuje środowiska muzułmańskich imigrantów, które często bywają bardziej ortodoksyjne niż muzułmanie w Turcji. Krytyka ta sprawiła, że znalazła się ona w niebezpieczeństwie. Książka jej autorstwa pt. „Islam Needs a Sexual Revolution” (Islam potrzebuje rewolucji seksualnej) miała ukazać się w Niemczech w roku 2009. W wywiadzie udzielonym w styczniu 2008 roku w National Public Radio Ates powiedziała, że się ukrywa i nie podjęłaby się publicznie pracy na rzecz muzułmańskich kobiet, w tym reprezentacji w sądzie, z powodu otrzymywanych gróźb. Ates jest autorką artykułu pod tytułem „Human Rights Before Religion: Have we forgotten to protect women in our bid to accommodate practices carried out in the name of Islam?” (Prawa człowieka ponad religią: czy próbując dostosować praktyki stosowane w imię islamu zapomnieliśmy chronić kobiety?).

Czy Francis Bok jest rasistą? Francis Piol Bol Bok urodził się w Sudanie i przez dziesięć lat był niewolnikiem. Obecnie jednak jest abolicjonistą i pisarzem i mieszka w Stanach Zjednoczonych.15 maja 1986 roku, mając siedem lat, Bok został schwytany i uczyniony niewolnikiem podczas nalotu milicji islamskiej na wioskę Nyamlell. Niewolnictwo jest charakterystyczną cechą ortodoksyjnego islamu. Bok żył w niewoli przez dziesięć lat, zanim zdołał uciec z Kardofanu do Stanów Zjednoczonych przez Kair. W swojej autobiografii zatytułowanej „Escape from Slavery” (Ucieczka z niewoli) Bok opisuje swoje życie od wczesnego dzieciństwa i lat spędzonych w niewoli do czasu pracy w Stanach Zjednoczonych na rzecz zniesienia niewolnictwa.

Czy Nonie Darwish jest rasistką? Urodzona i wychowana w Egipcie w rodzinie muzułmańskiej Amerykanka jest córką egipskiego generała, którego rodzina należała do najbliższego otoczenia prezydenta Nassera. Wraz z Ibn Warraqiem Darwish założyła Former Muslims United (Stowarzyszenie Byłych Muzułmanów), organizację zajmującą się po części pomaganiu muzułmanom w odrzucaniu obecnej w ich doktrynie nietolerancji, przemocy i supremacji. Darwish jest autorką dwóch krytykujących islam książek: „Cruel and Usual Punishment: The Terrifying Global Implications of Islamic Law” (Okrutna i powszechna kara: przerażające globalne konsekwencje islamskiego prawa) oraz „Now They Call Me Infidel: Why I Renounced Jihad for America, Israel, and the War on Terror” (Mówią o mnie niewierna: Dlaczego wyrzekłam się dżihadu na rzecz Ameryki, Izraela oraz wojny z terrorem). Jest również zadeklarowanym krytykiem prawa szariatu.

Czy Brigitte Gabriel jest rasistką? To Arabka urodzona w Libanie. Była świadkiem jak jej ojczyzna zamienia się w państwo islamskie. Kiedy była młoda, Liban był państwem chrześcijańskim oraz „klejnotem Bliskiego Wschodu”. Jednak mieszkający w Libanie muzułmanie wspierani przez Syrię i Iran powoli stawali się coraz bardziej wojowniczy, aż zamienili to państwo w strefę działań wojennych. Wyjechała do Ameryki, gdzie odkryła ku swemu przerażeniu, że w jej nowo przybranej ojczyźnie Bractwo Muzułmańskie podąża dokładnie tą samą drogą. Postanowiła ostrzec swoich amerykańskich rodaków o tragicznych skutkach polityki ustępstw wobec ortodoksyjnych muzułmanów, założyła więc ACT! for America, obywatelską organizację zajmującą się informowaniem społeczeństwa o głównej dyrektywie islamu. Gabriel jest autorką dwóch książek: „They Must Be Stopped: Why We Must Defeat Radical Islam and How We Can Do It” (Trzeba ich powstrzymać: Dlaczego musimy zwyciężyć radykalny islam i w jaki sposób możemy tego dokonać) oraz „Because They Hate: A Survivor of Islamic Terror Warns America” (Ponieważ nas nienawidzą: Ocalała ofiara terroru islamskiego ostrzega Amerykę).

Czy Mark Gabriel jest rasistą? Urodził się w Egipcie i studiował islam na najbardziej prestiżowym uniwersytecie w świecie muzułmańskim. Ponieważ krewni obawiali się, że Gabriel wyrośnie na chrześcijanina, gdyż był karmiony piersią przez chrześcijankę, zapewniono mu gruntowne islamskie wykształcenie. Dorastał w kulturze islamskiej, a w wieku sześciu lat został wysłany do szkoły Al-Azhar. Mając dwanaście lat, Gabriel znał na pamięć cały Koran. Po uzyskaniu stopnia magistra na Uniwersytecie Al-Azhar zaproponowano mu stanowisko wykładowcy na tej uczelni. Prowadząc badania, które wiązały się z podróżami do państw wschodnich i zachodnich, Gabriel stopniowo oddalał się od islamu, poznawszy jego historię: od początku do chwili obecnej [islam] przepełnia przemoc i rozlew krwi bez jakiejkolwiek interesującej ideologii czy poczucia przyzwoitości. Zadałem sam sobie pytanie: ‘Jaka religia zgodziłaby się na taką zagładę ludzkiego życia?’ Wychodząc z takiego założenia, zacząłem dostrzegać, że muzułmanie oraz ich przywódcy byli sprawcami przemocy. Dowiedziawszy się, że Gabriel „porzucił nauki islamu”, władze Al-Azhar wyrzuciły go z uniwersytetu 17 grudnia 1991 roku i zwróciły się z wnioskiem o usunięcie go z funkcji imama w meczecie Amas Ebn Malek w Gizie. Gabriel został schwytany przez tajną policję egipską i umieszczony w celi, w której był przetrzymywany bez jedzenia i wody przez trzy dni. Następnie był torturowany i przesłuchiwany przez cztery dni przed przeniesieniem do więzienia Calipha w Kairze, skąd został po tygodniu zwolniony bez postawienia zarzutów. Uciekł z Egiptu i od tamtego czasu napisał kilka książek, w tym „Islam and Terrorism” (Islam i terroryzm).

Czy Walid Shoebat jest rasistą? Jest Palestyńczykiem, który wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, oraz byłym bojownikiem Organizacji Wyzwolenia Palestyny. Shoebat urodził się w Betlejem jako wnuczek Mukhtara z Beit Sahour, współpracownika Wielkiego Muftiego Jerozolimy. W roku 1993 Shoebat przeszedł na chrześcijaństwo, po tym jak przez sześć miesięcy studiował żydowską Biblię. Uczynił to w odpowiedzi na wyzwanie rzucone mu przez jego żonę, którą początkowo sam próbował nawrócić na islam. Po zamachach z 11 września 2001 roku Shoebat zaczął publicznie krytykować islam. Od tamtego czasu pojawia się w głównych mediach na całym świecie i wystąpił w charakterze eksperta w licznych filmach dokumentalnych dotyczących ortodoksyjnego islamu. Shoebat dowodzi istnienia podobieństw pomiędzy radykalnym islamem a nazizmem. Mówi on: Świecki dogmat, taki jak nazizm, nie jest tak niebezpieczny jak islamofaszyzm, który możemy obserwować obecnie (…), ponieważ islamofaszyzm podszyty jest religią; zgodnie z nim ‘Bóg Wszechmocny nakazał ci to robić’ (…). [Islamofaszyzm] próbuje rozwinąć się w pięćdziesięciu pięciu państwach muzułmańskich. Potencjalnie więc, jeżeli ludzie ci postawią na swoim, ich szanse na powodzenie odpowiadać będą szansom kilku niemieckich państw nazistowskich.

Czy Simon Deng jest rasistą? Urodził się w południowym Sudanie. Jego rodzinną wioskę, Tonga, zamieszkiwała spokojna społeczność zajmująca się rolnictwem.Wioskę nękała częstymi nalotami sudańska armia islamska; palono chaty, a zwierzęta hodowlane rozpędzano. „Jedną z pierwszych wskazówek jakie usłyszałem w dzieciństwie było: Jeżeli przyjdą Arabowie, uciekaj co sił – wspomina Deng. Historia kolonizacji Afryki przez Arabów to historia islamizacji, handlu żywym towarem oraz ludobójstwa. Gdy pewnego dnia przyszli muzułmanie, Deng został schwytany i uczyniony niewolnikiem. W wieku 12 lat zauważył mężczyznę ze swojej wioski, ponieważ mężczyzna miał „shilluk” – linię wypustek na czole. Jest to plemienne oznaczenie, które Deng również posiada. Mężczyzna ten wezwał dalekiego krewnego Denga, który szczęśliwym trafem był w pobliżu. Z pomocą krewnego chłopcu udało się uciec. Po ucieczce z niewoli i wyemigrowaniu do Stanów Zjednoczonych Deng obecnie podróżuje po kraju, przemawiając do zróżnicowanej publiczności, począwszy od ONZ po gimnazjalistów. Jego przemowy dotyczą głównie edukacji oraz ruchu na rzecz walki z niewolnictwem. Deng ostrzega również przed koszmarem, jaki niesie za sobą niekontrolowany islam i szariat. Byłem prześladowany w imię islamu – mówi.

Czy Babu Suseelan jest rasistą? Urodzony w Indiach Profesor Babu Suseelan jest przywódcą hinduskim, działaczem na rzecz obrony praw człowieka, profesorem uniwersyteckim oraz psychologiem. Jest również dyrektorem Indian American Intellectuals Forum (Forum amerykańskich intelektualistów hinduskiego pochodzenia) z siedzibą w Nowym Jorku. Suseelan jest autorem kilku artykułów dotyczących terroryzmu w służbie dżihadu oraz psychologii poznawczej. Jest zapraszany w charakterze prelegenta podczas międzynarodowych konferencji poświęconych islamskiej wojowniczości. Wygłasza przemówienia na całym świecie, starając się informować ludzi o ortodoksyjnym islamie oraz o niebezpieczeństwie, jakie stanowi on dla wolnego świata.

Czy Walid Phares jest rasistą? Phares urodził się w Libanie, gdzie otrzymał stopień naukowy w dziedzinie prawa, politologii i socjologii.Następnie uzyskał tytuł magistra prawa międzynarodowego na Université de Lyon we Francji oraz stopień doktora stosunków międzynarodowych i studiów strategicznych na University of Miami. W roku 1990 wyemigrował do Stanów Zjednoczonych. Phares składał oświadczenia przed komisjami Departamentu Sprawiedliwości, Departamentu Obrony oraz Departamentu Bezpieczeństwa Narodowego Stanów Zjednoczonych, Kongresem Stanów Zjednoczonych, Parlamentem Europejskim oraz Radą Bezpieczeństwa ONZ. W swoich pracach obnaża on charakter polityczny zakorzeniony w islamskiej doktrynie oraz stara się znaleźć rozwiązania dla problemów, jakie stwarza ona dla Zachodu. Jest autorem takich książek jak „The Confrontation: Winning the War against Future Jihad” (Konfrontacja: Wygrywanie wojny przeciwko przyszłemu dżihadowi) oraz „The War of Ideas: Jihadism against Democracy” (Wojna idei: Dżihadyzm kontra demokracja).

Czy Zeyno Baran jest rasistką? Baran jest Amerykanką tureckiego pochodzenia, naukowcem oraz dyrektorem Center for Eurasian Policy.Koncentruje się między innymi na przeciwdziałaniu rozprzestrzenianiu się radykalnej ideologii tureckiego islamu w Europie i Eurazji. Baran krytykuje rządy państw Europy i Ameryki za zbyt bliską współpracę z grupami lub jednostkami, które opowiadają się za ideologią islamską. Twierdzi ona, że tego rodzaju zaangażowanie w rzeczywistości działa na niekorzyść interesów Stanów Zjednoczonych i Europy. Baran napisała ostatnio artykuł na ten właśnie temat, który ukazał się w tygodniku The Weekly Standard. W artykule tym opowiada się ona za pewnego rodzaju „próbą paska lakmusowego” w celu zdecydowania, z kim oraz z jakiego rodzaju ugrupowaniami muzułmańskimi powinien współpracować rząd amerykański. Baran twierdzi, że decydującym czynnikiem musi być ideologia: czy jest to ugrupowanie islamskie, czy nie?. Uważa ona, że Bractwo Muzułmańskie, Hezbollah oraz Hizb ut-Tahrir nie przeszłyby jej próby pomyślnie.

Czy M. Zuhdi Jasser jest rasistą? Jest przewodniczącym i założycielem American Islamic Forum for Democracy (AIFD, Amerykańsko-Islamskie Forum na Rzecz Demokracji). Jasser, pobożny muzułmanin, założył AIFD po atakach na Stany Zjednoczone z 11 września, starając się, aby posłużyło ono za głos amerykańskiej społeczności muzułmanów opowiadający się za ochroną zasad leżących u podstaw Konstytucji Stanów Zjednoczonych, wolnością oraz za rozdzieleniem meczetu i państwa. Jasser jest byłym komandorem porucznikiem marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych, który przez 11 lat służył jako lekarz wojskowy. Jest uznanym w całym kraju ekspertem w sferze pomysłów na walkę z politycznym islamem oraz amerykańskimi organizacjami islamskimi. 1 października 2009 roku Jasser przedstawił w skrócie członkom Kongresu zagrożenia, jakie niesie za sobą polityczny islam. Regularnie przekazuje informacje członkom Izby Reprezentantów i Senatu podczas zamkniętych zebrań ścisłego kierownictwa Kongresu USA do walki z terrorem.

Czy Magdi Allam jest rasistą? Allam urodził się w Egipcie i był wychowywany przez muzułmańskich rodziców. Jego matka, Safeya, była wierzącą i praktykującą muzułmanką, podczas gdy ojciec, Muhammad, był osobą „absolutnie świecką”. Allam został dziennikarzem oraz zadeklarowanym krytykiem „islamskiego ekstremizmu”. W 2005 roku opublikował artykuł, w którym nawoływał do ustanowienia zakazu budowania meczetów we Włoszech. We fragmencie, w którym oskarżał meczety o rozbudzanie nienawiści, twierdził on, że Włochy cierpią na meczetomanię. W publicznym liście do redaktora naczelnego Allam stwierdził, że islam jest nierozerwalnie związany z islamskim ekstremizmem. Krytykując sam islam, a nie islamski ekstremizm, stwierdził: Zadałem sobie sam pytanie, jak to możliwe, że ci, którzy podobnie jak ja szczerze i odważnie wzywali do ‚umiarkowanego islamu’, przyjmując odpowiedzialność osobistego ujawnienia się w potępianiu islamskiego ekstremizmu i terroryzmu, skończyli jako osoby skazane na śmierć, w imię islamu. na podstawie Koranu. Zostałem zmuszony do uznania, że poza zjawiskiem islamskiego ekstremizmu i terroryzmu, które można obserwować na poziomie globalnym, źródło całego zła tkwi w islamie, który jest brutalny w ujęciu psychologicznym i konfliktowy w ujęciu historycznym.

Czy Farshad Kholghi jest rasistą? Urodzony w Iranie pamięta czasy sprzed irańskiej rewolucji islamskiej, gdy panował szach Reza Palahvi i kraj rozwijał się, podążając w kierunku państw zachodnich, czemu towarzyszył ogromny rozwój infrastruktury, przemysłu, szkolnictwa i opieki zdrowotnej.Farshad Kholghi jest osobą bardzo dobrze znaną z debat publicznych odbywających się w Danii. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku prawie wszystkich osób prowadzących spory dotyczące islamu, został oskarżony o rasizm (co, biorąc pod uwagę jego tożsamość etniczną, zakrawa na ironię) oraz o prezentowanie prawicowych poglądów politycznych. Farshad zadał pytania retoryczne: Czy opowiadanie się za prawami kobiet jest prawicowe? Czy krytykowanie religii jest prawicowe? Czy bronienie wolności słowa jest prawicowe? Czy obrona prawa jednostki ponad prawo ideologii jest prawicowa? Jeżeli tak, wówczas zgadza się, prezentuję prawicowe poglądy polityczne. Farshad usilnie zachęca do brania udziału w debacie publicznej, mówi, aby nie obawiać się fanatyzmu religijnego, ale raczej wyśmiewać fanatyków oraz nadużywanie przez nich władzy poprzez zastosowanie najlepszych zachodnich wartości, w tym otwartej dyskusji, kontroli organizacji islamskich oraz zdrowej tradycji satyry i wyśmiewania obłudnych i zdeprawowanych przywódców religijnych, którzy działają w oparciu o wyzysk.

Czy Bassam Tibi jest rasistą? Urodzony w Syrii, jest obecnie obywatelem Niemiec, muzułmaninem, politologiem oraz profesorem stosunków międzynarodowych. Tibi jest zagorzałym krytykiem islamizmu oraz zwolennikiem reformy samego islamu. W środowisku akademickim znany jest ze swojej analizy stosunków międzynarodowych oraz wprowadzenia islamu do badań nad konfliktem międzynarodowym oraz nad cywilizacją. Tibi zajmował stanowisko profesora wizytującego na osiemnastu uczelniach na wszystkich kontynentach. Gdy w 2009 roku odszedł na emeryturę, zajmował stanowisko starszego wykładowcy wizytującego na Uniwersytecie Yale. W tym samym roku wydał książkę, która stanowi dorobek jego życia, zatytułowaną „Islam’s Predicament with Cultural Modernity” (Kłopotliwe położenie islamu w kulturowej nowoczesności).

Czy Khaled Abu Toameh jest rasistą? Toameh urodził się na Zachodnim Brzegu Jordanu w 1963 roku jako syn izraelskiego Araba oraz Palestynki. Uzyskał tytuł licencjata w dziedzinie literatury angielskiej na Uniwersytecie Hebrajskim i mieszka w Jerozolimie z żoną oraz trójką dzieci. Toameh był starszym reporterem dwutygodnika The Jerusalem Report oraz korespondentem gazety Al-Fajr, którą określa mianem rzecznika Organizacji Wyzwolenia Palestyny. Zrealizował kilka filmów dokumentalnych o Palestyńczykach dla BBC, Channel 4 oraz australijskich, duńskich i szwedzkich stacji telewizyjnych. Filmy ujawniają powiązania pomiędzy Arafatem a wpłatami dokonywanymi na rzecz zbrojnej frakcji Al-Fatah oraz korupcję finansową Autonomii Palestyńskiej. Był pierwszym dziennikarzem, który doniósł o skandalu seksualnym, jaki wstrząsnął Autonomią Palestyńską na początku 2010 roku i był przyczyną zwolnienia Rafiqa Husseiniego ze stanowiska szefa sztabu prezydenta Abbasa. Skandal został ujawniony przez byłego funkcjonariusza wywiadu palestyńskiego, Fahmi Shabaneha, w wywiadzie, którego udzielił Toamehowi na prawach wyłączności w The Jerusalem Post. Jednym z najsłynniejszych artykułów Toameha jest „Where Are the Voices of „Moderate” Muslims?” (Gdzie są głosy „umiarkowanych” muzułmanów?)

Czy Tawfik Hamid jest rasistą? Urodził się w Egipcie i został członkiem bojowej organizacji islamskiej al-Gama’a al-Islamiyya. Po zmianie poglądów Hamid zaczął modlić się w meczecie, propagując niesienie przesłania pokoju, przez co stał się celem ataków bojowników islamskich, którzy grozili mu śmiercią. Następnie wyemigrował na Zachód, gdzie prowadził wykłady na uniwersytecie UCLA, Stanford University, University of Miami oraz Georgetown University, występując przeciwko fundamentalizmowi islamskiemu. W artykule, który w 2009 roku ukazał się w Wall Street Journal, Hamid stwierdził, że islam powinien udowodnić, że jest religią pokoju, i wezwał badaczy islamu oraz duchownych do stworzenia kodeksu szariatu, który będzie akceptowany w świecie islamu i który uczy, że żydzi nie są świniami ani małpami, że wypowiadanie wojny w imię szerzenia islamu jest nie do zaakceptowania i że zabijanie apostatów jest zbrodnią. Hamid jest autorem artykułów  publikowanych w Wall Street Journal, w tym: „Islam Needs To Prove It’s A Religion Of Peace” (Islam musi udowodnić, że jest religią pokoju), „How to End Islamophobia” (Jak skończyć z islamofobią) oraz „The Trouble with Islam” (Problem z islamem).

* * *

Powyższa lista czołowych krytyków islamu mogłaby ciągnąć się w nieskończoność. Jeżeli uważasz, że krytykowanie islamu to rasizm, czy jesteś w stanie powiedzieć, jaką dokładnie rasę wszyscy oni krytykują? Oczywiście, że nie. Nazywanie krytyki islamu „rasistowskim” to manipulacyjne, oszukańcze oszczerstwo. Wszystkie wyżej wymienione osoby zajmują się krytyką religijną, krytyką ideologii oraz komentarzem politycznym, czyli tym, co składa się na pożądane, nieodzowne i niezbędne elementy wolnego społeczeństwa.

Niektóre osoby krytykujące islam są rasistami. Nie oznacza to jednak, że krytykowanie islamu jest rasizmem. Prawdą jest również, że niektóre osoby krytykujące islam są socjalistami, jednak niemądrym byłoby twierdzić, że krytykowanie islamu jest przejawem socjalizmu.

Islam nie jest rasą. Muzułmanów można znaleźć wśród przedstawicieli każdej rasy. Największym muzułmańskim krajem jest Indonezja. Więcej jest muzułmanów, którzy nie są Arabami, niż muzułmanów arabskich. Krytykowanie islamu nie jest rasizmem.

Większość osób, które starają się uciszyć głosy krytykujące islam, doskonale wie, że islam nie jest rasą. Rzucanie oszczerstw jest jednak skuteczne w wolnym świecie. Już sama sugestia potrafi zrujnować polityczną karierę lub spowodować usunięcie ze stanowiska. Zatem, chociaż jest to nieprawda – a większość twierdzących tak osób wie, że to nieprawda – jest to jednak skuteczna broń cenzury.

Mam nadzieję, że lista ta raz na zawsze sprawi, że każdy, kto powie „krytykowanie islamu to rasizm”, ośmieszy się. Mam nadzieję, że usunie ona na zawsze to absurdalne oszczerstwo z debaty publicznej. (db)

 

Tłum. ACH

http://www.citizenwarrior.com/2010/09/is-it-racist-to-criticize-islam.html

Bądź na bieżąco. Polub euroislam.pl na Facebook

Komentarze