MTA (Miejska Agencja Transportu) w Nowym Jorku wycofała się ze swoich obiekcji wobec kampanii zestawiającej meczet w Ground Zero z World Trade Center, po tym jak organizatorzy złożyli pozew do sądu.
Pamela Gellar, przewodnicząca Stop Islamization of America (SIOA), oświadczyła, że MTA – w poniedziałek – zgodziło się umieścić reklamy na autobusach z pytaniem o meczet w pobliżu Ground Zero: “Dlaczego tutaj?”
Wcześniej MTA na argumenty Gellar odpowiadała, że wizerunek World Trade Center będzie ranił uczucia ludzi.
„Ranił uczucia ludzi? Uważam, że reklamy autobusowe propagujące islam ranią apostatów. Czy ściągniecie te reklamy z autobusów? Czy obrazy największego ataku na amerykańskiej ziemi są ocenzurowane? Czy Perl Harbor jest ocenzurowane?” – nie ustępowała Gellar.
Po usunięciu z reklamy samolotu, płomieni i dymów nad WTC i tak nie udało się umieścić reklam na autobusach, a podejmowanie decyzji przez MTA zaczynało przypominać biurokrację z procesu Kafki. SIOA było zmuszone złożyć skargę do sądu w piątek. W poniedziałek MTA uznała zarzuty wymienione w pozwie i zgodziła się umieścić pierwotną wersję reklamy.
AX na podst. frontpagemag.com