Kara śmierci dla gejów wciąż obecna w europejskim islamie

Bruce Bawer, amerykański pisarz i publicysta, zdeklarowany gej. W książce Kiedy Europa spała opisuje swoje doświadczenia z muzułmanami, kiedy mieszkał w Norwegii i Holandii. Podkreśla przede wszystkim ataki gangów muzułmańskich na gejów, na ulicach Amsterdamu – niegdyś europejskiej stolicy tolerancji.

flaga-gejowskaStosunek do gejowskiej mniejszości, to nie tylko opinia pojedynczego obserwatora. Ostatni raport Gallupa pokazuje przepaść dzielącą zachodnioeuropejskie społeczeństwa i społeczności imigrantów muzułmańskich w kwestii stosunku do homoseksualistów. Podczas gdy znakomita większość rdzennych Francuzów, Niemców i Brytyjczyków akceptuje moralnie homoseksualizm, to wśród muzułmanów tam mieszkających odmienne zachowania seksualne nie cieszą się akceptacją. Najbardziej tolerancyjni wobec gejów są francuscy muzułmanie (35%), a najmniej brytyjscy (0%).

Poglądy muzułmanów na te kwestie były znane już wcześniej, a badania Gallupa nie docierają do istoty problemu. Inną sprawą jest moralne potępienie, a inną próba stawania się wykonawcą boskich wskazówek na Ziemi. Tutaj Bawer pisze, że islamscy duchowni przekraczają tą granicę, nie potępiając przemocy wobec gejów, a przeciwnie zachęcają do niej.

W listopadzie 2007 roku Bawer odnotował, że zastępca przewodniczącego Norweskiej Rady Islamskiej, Asghar Ali odmówił odrzucenia kary śmierci dla gejów. Szef Rady Islamskiej, która reprezentuje 60 tys. muzułmanów, Senaid Kobilica dał wykrętne odpowiedzi oczekując na decyzję Europejskiej Rady Fatwy pod przewodnictwem znanego z radykalnych poglądów szejka Al-Qardawi. Po dziewięciu miesiącach wciąż czekał.

Takie wypowiedzi to nie tylko specjalność Norwegii. W Wielkiej Brytanii, prowadząca śledztwo dziennikarskiego, reporterka przebrana za muzułmankę, brała udział w wykładach Umm Amira, który wzywał wiernych do zabijania homoseksualistów. Inny brytyjski duchowny Anjem Choudary, również wygłaszał poparcie dla kary kamienowania gejów, w marcu 2009 roku.

Niestety w Europie nie ma woli politycznej, by rządy zajęły się kwestią tak radykalnych duchownych. Niektórzy z tych imamów zasiadają w zarządach stowarzyszeń powiązanych z partiami lewicowymi. Również na prawej stronie sceny politycznej pojawiają się głosy, by może odebrać część praw obywatelskich gejom (wolność zgromadzeń), by przekonać do siebie muzułmanów, którzy postrzegają Zachód jako moralną zgniły.

JW na podst. islamist-watch.org

Udostępnij na
Video signVideo signVideo signVideo sign