Islam jest faworyzowany w amerykańskich szkołach

Emerytowany nauczyciel z Florydy skontaktował się z Clarion Project po ukazaniu się na portalu CP artykułu “Why Is This Being Taught in Public Schools?” (“Dlaczego uczy się tego w szkołach publicznych?”).

Artykuł opowiadał historię rodzica z Zachodniej Wirginii, którego córka w ramach lekcji religii dostała za zadanie napisanie szahady, muzułmańskiego wyznania wiary, w celu „ćwiczenia kaligrafii”. Przedstawiamy list byłego nauczyciela, jedną z wielu odpowiedzi na artykuł, które otrzymaliśmy.

“Jako emerytowany nauczyciel na Florydzie mogę powiedzieć, że to dzieje się już od ponad trzydziestu lat. Niekoniecznie pod kątem pisania słów islamskiego wyznania wiary pod pretekstem ćwiczenia „kaligrafii”, ale w kwestii wywyższania jednej religii ponad wszystkie pozostałe. Gdy zaczynałem uczyć historii w późnych latach dziewięćdziesiątych, kartkowałem swoje zniszczone podręczniki i planowałem zajęcia na nadchodzący rok szkolny. Już wówczas zauważyłem coś, co wydało mi się bardzo dziwne.

Pozwolę sobie przedstawić strukturę tekstów nauk społecznych w szkole średniej, przynajmniej na Florydzie. Każdy rozdział jest podzielony na lekcje, które zajmują od pięciu do dziesięciu stron. Rozdział zawiera średnio cztery lekcje, czasami trzy, a czasami pięć, w zależności od tematu. Kiedy przeglądałem pierwszy podręcznik, który miał mi służyć do edukowania „moich” nowych uczniów, coś mnie zaniepokoiło. W części o religiach świata podręcznik poświęcał jedną lekcję na każdą filozofię azjatycką. Hinduizm, szintoizm i buddyzm dostały po oddzielnej lekcji. Judaizm i chrześcijaństwo po fragmencie lekcji na każde z nich – nie zostały uwzględnione nawet w oddzielnych lekcjach. A o islamie? Całe cztery rozdziały. Nie lekcje. Rozdziały. Każdy z rozdziałów miał po trzy albo cztery lekcje. Żałuję, że nie zostawiłem sobie egzemplarza tego starego podręcznika.

Nacisk na islam w szkołach znacznie poprzedza wydarzenia z września 2011 roku. Na Florydzie historia świata jest obowiązkowym przedmiotem w ósmej i dziewiątej klasie. Jest to wiek, gdy młodzież jest bardzo podatna na wpływy. Umiejętności krytycznego myślenia są wtedy jeszcze bardzo niskie.”

Oprac. TiCa na podst. https://clarionproject.org

Udostępnij na
Video signVideo signVideo signVideo sign