Rachel Hirshfeld
Raport brytyjskiego Department for Education and Skills wykazał, że coraz większa liczba brytyjskich szkół przestaje uczyć o holokauście, żeby nie obrażać muzułmańskich studentów.
Raport zatytułowany „Nauczanie kontrowersyjnej i emocjonalnie poruszającej historii” ujawnił również, że wielu nauczycieli niechętnie uczy o kwestiach potencjalnie sprzecznych z tym, co mówi się w lokalnych meczetach.
Strona internetowa FamilySecurityMatters.org podała, że „w celu przeciwdziałania islamofobii w brytyjskich szkołach, od nauczycieli wymaga się, żeby na lekcjach matematyki i przyrody nauczali o ‘kluczowym muzułmańskim wkładzie w rozwój nauki, takim jak algebra czy cyfra zero’, chociaż koncepcja cyfry zero pochodzi z Indii.”
Uczniowie ze szkoły Alsager w Cheshire zostali „ukarani przez nauczyciela za to, że nie chcieli modlić się do Allaha w ramach zajęć z edukacji religijnej”, podaje strona. W artykule wspomniano również, że niemuzułmańskim dzieciom ze szkoły podstawowej w Szkocji kazano odwiedzić meczet w Glasgow, gdzie uczono je recytować szhadę – muzułmańską deklarację wiary, która mówi :”Nie ma innego boga niż Allah, a Mahomet jest jego prorokiem”.
Ponadto czołowi muzułmańscy działacze domagają się, żeby wysyłać islamskich duchownych do szkockich szkół, aby uczyli dzieci o islamie, co miałoby z założenia przeciwdziałać negatywnym nastawieniom wobec muzułmanów.
Według portalu Examiner.com „naturalnie powstaje pytanie, czy jakiekolwiek z tych przesadzonych udogodnień miałyby miejsce, gdyby porywacze, którzy 11 września 2001 opanowali cztery samoloty użyte później jak pociski, nie byli muzułmanami.”
„Stawiając alternatywną hipotezę – że ataków dokonali na przykład morderczy syjoniści – czy wtedy szkoły publiczne w Nowym Jorku dostawałyby pozwolenie na nauczanie hebrajskiego w klasach od 2 do 5?”, pyta portal..
Tłumaczenie: ND
Źródło: http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/159035#.UDPZG6AtzRQ