Włochy uruchomiły w piątek kampanię w internecie i lokalnych rozgłośniach radiowych, skierowaną do młodych ludzi w Afryce sub-saharyjskiej i w Rogu Afryki. Kampania ostrzega potencjalnych imigrantów przed niebezpieczeństwami podróży i przemytnikami, żerującymi na ludzkim nieszczęściu. Wykorzystano w niej wypowiedzi 150 imigrantów, opowiadających o swoich doświadczeniach. Zamówiona została specjalna piosenka wykonywana przez afrykańską gwiazdę pop Rokia Traorè „Uważaj bracie, uważaj siostro”, która ma być nadawana w lokalnych stacjach radiowych.
Kampania wykorzystywać będzie Facebooka, Instagram, You Tube, Twiettra i specjalną stronę internetową, z tekstami po angielsku, francusku i arabsku.
W ubiegłym roku na ok. 150 tysięcy osób, które przybyły z Afryki do Włoch, tylko około 50 tysięcy to były osoby, które miały podstawy do ubiegania się o azyl, reszta przybyła wyłącznie z powodów ekonomicznych, powiedział włoski minister spraw wewnętrznych Angelino Alfano na konfrencji prasowej z okazji uruchomienia kampanii „Imigranci uwaga”. (g)
Źródło: The Local