Pierwsza kampania billboardowa byłych muzułmanów w USA

Organizacja byłych muzułmanów w USA (Ex-Muslims of North America) rozpoczęła pierwszą w historii publiczną kampanię propagującą odchodzenie od islamu. Na billboardach umieszczonych w trzech amerykańskich miastach – Atlancie, Chicago i Houston – znajduje się napis: “Niemal co czwarty amerykański muzułmanin porzucił islam. Bez Boga. Bez lęku. Ex-muzułmanie”. Jest to część kampanii o nazwie #AwesomeWithoutAllah (Fantastycznie bez Allaha), prowadzonej głównie w mediach społecznościowych.

Od 12 lat mówimy o islamie bez politycznej poprawności i bez demonizowania. Wesprzyj nas byśmy mogli dalej działać.  >>Wspieram<<


“Byłych muzułmanów, którzy się nie ujawniają, chcemy upewnić, że nie są samotni”, powiedziała Sarah Haider, dyrektorka wykonawcza Ex-Muslims of North Amerrica. “Chcemy, żeby wiedzieli, że chociaż perspektywa ujawnienia się jako osoba niereligijna wydaje się przerażąjąca, to na końcu tunelu jest światło – jest tam wyjście i możesz przebudować swoje życie i znaleźć radość w wolności od religii”. (g)

Źródło:patheos.com

Udostępnij na
Video signVideo signVideo signVideo sign
Grzegorz Lindenberg

Grzegorz Lindenberg

Socjolog, dr nauk społecznych, jeden z założycieli „Gazety Wyborczej”, twórca „Super Expressu” i dwóch firm internetowych. Pracował naukowo na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Harvarda i wykładał na Uniwersytecie w Bostonie. W latach '90 w zarządzie Fundacji im. Stefana Batorego. Autor m.in. „Ludzkość poprawiona. Jak najbliższe lata zmienią świat, w którym żyjemy”. (2018), "Wzbierająca fala. Europa wobec eksplozji demograficznej w Afryce" (2019).

Inne artykuły autora:

Media społecznościowe cenzorem XXI wieku

Muzułmańscy uczniowie wśród najgorszych na świecie

USA wprowadzają sankcje wobec Turcji