Pakistańskie podręczniki uczą pogardy dla niemuzułmanów

Raport powstały po analizie 78 podręczników z wszystkich czterech prowincji Pakistanu twierdzi, że dzieci w szkołach zachęcane są do pogardzania innowiercami.

W podręcznikach szkolnych znaleziono wiele problematycznych kwestii. Czasami były to oczywiste błędy na temat innych wyznań prezentowane jako fakty. Bardziej martwiące jest to, że część z nich promowała brak zaufanie i nietolerancję. W jednym z nich możemy przeczytać: „Ponieważ muzułmańska religia, kultura i system społeczny są inne od niemuzułmańskich, niemożliwa jest współpraca z hindusami”. W innym podręczniku z prowincji Sindh przeczytamy, że hindusi chcieli zniewolić muzułmanów i okupować cały Hindustan, dlatego nie zgadzali się na utworzenie Pakistanu.

Podsumowując autorzy badania napisali, że podręczniki prowadzą do umacniania poczucia wrogości pomiędzy muzułmanami, a mniejszościami religijnymi. (j)

źródło: ZME Science

 

Udostępnij na
Video signVideo signVideo signVideo sign

Jan Wójcik

Założyciel portalu euroislam.pl, członek zarządu Fundacji Instytut Spraw Europejskich, koordynator międzynarodowej inicjatywy przeciwko członkostwu Turcji w UE. Autor artykułów i publikacji naukowych na temat islamizmu, terroryzmu i stosunków międzynarodowych, komentator wydarzeń w mediach.

Inne artykuły autora:

Torysi boją się oskarżeń o islamofobię

Kto jest zawiedziony polityką imigracyjną?

Afrykański konflikt na ulicach Europy