Raport powstały po analizie 78 podręczników z wszystkich czterech prowincji Pakistanu twierdzi, że dzieci w szkołach zachęcane są do pogardzania innowiercami.
W podręcznikach szkolnych znaleziono wiele problematycznych kwestii. Czasami były to oczywiste błędy na temat innych wyznań prezentowane jako fakty. Bardziej martwiące jest to, że część z nich promowała brak zaufanie i nietolerancję. W jednym z nich możemy przeczytać: „Ponieważ muzułmańska religia, kultura i system społeczny są inne od niemuzułmańskich, niemożliwa jest współpraca z hindusami”. W innym podręczniku z prowincji Sindh przeczytamy, że hindusi chcieli zniewolić muzułmanów i okupować cały Hindustan, dlatego nie zgadzali się na utworzenie Pakistanu.
Podsumowując autorzy badania napisali, że podręczniki prowadzą do umacniania poczucia wrogości pomiędzy muzułmanami, a mniejszościami religijnymi. (j)
źródło: ZME Science