Opozycyjne media w Turcji sprzedane prorządowemu koncernowi

Największa grupa medialna w Turcji, Dogan Media Group, krytyczna wobec prezydenta Erdogana, została sprzedana za nieujawnioną sumę grupie medialnej Demiroren Holding, blisko powiązanej z prezydentem. Dogan Media były m.in. właścicielem największego w Turcji dziennika Hurriyet i stacji CNN Turk, która miała licencję amerykańskiej CNN. Już w 2008 Dogan został zmuszony do sprzedania dwóch dzienników grupie Demiroren. Aktualna sprzedaż jest wynikiem nieustannych szykan wobec opozycyjnych mediów, m.in. Dogan miał zapłacić w 2009 roku ponad 2,4 miliardy dolarów kary za „oszustwa i unikanie podatków” – w wyniku negocjacji karę zmniejszono do 1 mln dolarów (!).

Likwidacja opozycyjnej grupy medialnej tworzy praktyczny monopol mediów prorządowych w Turcji w telewizji i gazetach codziennych. (g)

Źródło: middleesteye.net

Udostępnij na
Video signVideo signVideo signVideo sign
Grzegorz Lindenberg

Grzegorz Lindenberg

Socjolog, dr nauk społecznych, jeden z założycieli „Gazety Wyborczej”, twórca „Super Expressu” i dwóch firm internetowych. Pracował naukowo na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Harvarda i wykładał na Uniwersytecie w Bostonie. W latach '90 w zarządzie Fundacji im. Stefana Batorego. Autor m.in. „Ludzkość poprawiona. Jak najbliższe lata zmienią świat, w którym żyjemy”. (2018), "Wzbierająca fala. Europa wobec eksplozji demograficznej w Afryce" (2019).

Inne artykuły autora:

Jaki ekstremizm grozi Niemcom?

Francja: imigrant zabił, ale uniknie kary

Szwecja: świetne wyniki szkoły dla imigrantów