Reklamy sprzeczne z islamem

Dwóch nastoletnich muzułmanów przyznało się do namalowania burek na plakatach reklamowych przedstawiających skąpo odziane modelki. Twierdzą, że obrażały one ich uczucia religijne.

Na jednym z nich osiemnastoletni Mohammed Hasnath i jego rówieśnik Muhammed Tahir czarną farbą domalowali modelce reklamującej dezodorant LYNX tradycyjne muzułmańskie nakrycie głowy.

Młodzi mężczyźni wierzą, że to „grzech” dla kobiety pokazywać się rozebraną i twierdzą, że chcieli tylko „postąpić właściwie”. Nastolatkowie zniszczyli również kilka innych plakatów, między innymi reklamę nowego filmu z Nicolasem Cage’em „Piekielna Zemsta”. Policja złapała nastolatków na gorącym uczynku. Prokurator powiedział, że po przybyciu policji wandale przyznali się do zarzucanych im czynów: „Zeznali policji, że sposób w jaki kobiety zostały sfotografowane był niezgodny z ich religią. Według islamu, mężczyzna, który spojrzy dwa razy na rozebraną kobietę popełnia grzech”.

„Nie chcielibyśmy, aby na nasze żony, matki i córki patrzono z nieczystymi intencjami, dlatego postanowiliśmy zrobić dobry uczynek” – powiedział Hasnath. Obaj sprawcy zostali ukarani karą grzywny w wysokości 283 funtów oraz karą 12 miesięcy więzienia w zawieszeniu.

Opisane wydarzenia miały miejsce zaledwie kilka dni po przeprowadzeniu przez muzułmańskich ekstremistów kampanii mającej na celu wyznaczenie stref, w których obowiązywać ma szariat. Ulotki rozklejane podczas akcji nakazują przestrzegania zasad takich jak: „zakaz uprawiania hazardu”, „zakaz odtwarzania muzyki i organizowania koncertów”, „zakaz rozpowszechniania pornografii i uprawiania prostytucji”, „zakaz używania narkotyków i palenia papierosów” oraz „zakaz spożywania alkoholu”.

Władze wschodniego Londynu nazwały uczestników tych akcji „bezrozumnymi idiotami”.(p)

Tłum. AZI

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2020548/Muslim-teenagers-convicted-spraying-burkas-scantily-clad-Lynx-models.html

Udostępnij na
Video signVideo signVideo signVideo sign