Macy’s chce zarobić na hidżabie

Sklep internetowy sieci Macy’s przygotowuje się do wprowadzenia do swojego asortymentu kontrowersyjnego produktu – hidżabu – tradycyjnego nakrycia głowy muzułmanek.

Obecnie na rynek wprowadzana jest nowa kolekcja – Verona, w której skład wchodzą „modne i skromne” ubrania, takie jak sukienki maxi, kardigany i właśnie hidżaby. Macy’s to kolejny przykład odzieżowej marki, która zainteresowała się modą muzułmańską. W lutym 2016 r. Uniqlo oraz Hana Tajima (japońscy projektanci) stworzyli kolekcję, w której uwzględnili hidżaby. W marcu 2017 r. Nike wyprodukowała własną wersję tej zasłony głowy, przeznaczoną do uprawiania sportu.

Producenci, o których mowa, nie bagatelizują zysków, które przynieść może ignorowany przez wielu handlowców rynek. Najnowszy raport „Global Islamic Economy” podaje, że w 2016 r. klienci wydali 254 miliardy dolarów na stroje muzułmańskie. Do 2020 r. cały rynek może być wart nawet 373 miliardy dolarów.

Jednak nowa linia produktów Macy’s nie uzyskała jednoznacznego poparcia klientów, na które liczył producent. Niektórzy nawołują do bojkotu sieci twierdząc, że promuje ona symbol zniewolenia kobiet.

Nowa kolekcja zbiegła się w czasie z doniesieniami o Irankach, które w proteście przeciw gwałceniu praw kobiet w swoim kraju publicznie zdejmują hidżaby.

Macy’s odmawia komentarza w sprawie nowego produktu.

Poniżej niektóre z komentarzy, które pojawiły się na Twitterze:

#Macy’s wprowadza nowe ubrania promujące „różnorodność”. Kobiety na bliskim Wschodzie ryzykują życiem, by zdjąć hidżaby, natomiast #Macy’s namawia Amerykanki by je założyły.
#SaveOurCulture
#SaveAmericanCulture

Robiliście zakupy w Macy’s? Dobra robota. Promują właśnie nową linię ubrań dla muzułmanek, tzw. kolekcję hidżabową, by promować wolność? Macy’s chyba nie ogląda wiadomości. Iranki ZDEJMUJĄ hidżaby w symbolicznym geście wolności.

Podczas gdy amerykańskie feministki zachwalają hidżab jako symbol wolności, Iranki są zamykane w więzieniach za to, że go zdejmują. #MeCarthyism, #WomensMarch

Dziękujemy ci Macy’s za to że jesteś pierwszą siecią sklepów, która wprowadziła linię ubrań zawierającą hidżaby w całych Stanach Zjednoczonych. Decyzja ta wzbogaci muzułmanki i niemuzułmanki, które lubią mieć wybór w wyrażaniu swojego stylu i indywidualności. #ThankYouMacy’s

Borsuk na podst. www.businessinsider.com

Udostępnij na
Video signVideo signVideo signVideo sign