Australijski producent żywności, firma Dick Smith Foods, szczycąca się tradycją używania wyłącznie krajowych surowców, oznajmiła, że nie zamierza się ubiegać o certyfikat halal.
Oto komunikat, zamieszczony na stronie www Dick Smith Foods.
„Otrzymaliśmy wiele listów od ludzi pytających nas czy umieścimy na naszej żywności logo Muslim Halal.
Pozyskanie certyfikatu halal wymaga uiszczenia opłaty na rzecz organów aprobujących oraz wiąże się z szeregiem kontroli naszych upraw i zakładów przetwórczych, w celu określenia czy nasze praktyki są zgodne z wymaganiami certyfikatu halal. Warto zaznaczyć, że taki certyfikat nie świadczy o jakości przetwarzanej i sprzedawanej przez nas żywności. Oznacza tylko, że produkty zostały zaaprobowane jako przygotowane zgodnie z tradycją muzułmańskiej wiary.
Jesteśmy świadomi rosnącej liczby wielkich przedsiębiorstw w Australii i za oceanem, takich jak Kraft i Cadbury, które uzyskały pozwolenie na wykorzystywanie logo halal. Uważamy, że uczyniły to nie z powodu zaangażowania religijnego, lecz wyłącznie ze względów komercyjnych. Być może takie duże przedsiębiorstwa mogą sobie na to pozwolić.
Jeśli mamy wybierać, wolimy uniknąć niepotrzebnego zwiększania cen i kosztów naszych produktów w celu pozyskania certyfikatu halal, a zamiast tego przeznaczyć pieniądze na dalsze wspieranie ważnych charytatywnych przedsięwzięć, gdzie pomoc jest naprawdę potrzebna.”
MarOle, na podst. http://www.dicksmithfoods.com.au/