Włochy rozpoczynają kampanię w afrykańskich mediach odstraszającą imigrantów

Włochy uruchomiły w piątek kampanię w internecie i lokalnych rozgłośniach radiowych, skierowaną do młodych ludzi w Afryce sub-saharyjskiej i w Rogu Afryki. Kampania ostrzega potencjalnych imigrantów przed niebezpieczeństwami podróży i przemytnikami, żerującymi na ludzkim nieszczęściu. Wykorzystano w niej wypowiedzi 150 imigrantów, opowiadających o swoich doświadczeniach. Zamówiona została specjalna piosenka wykonywana przez afrykańską gwiazdę pop Rokia Traorè „Uważaj bracie, uważaj siostro”, która ma być nadawana w lokalnych stacjach radiowych.

Kampania wykorzystywać będzie Facebooka, Instagram, You Tube, Twiettra i  specjalną stronę internetową, z tekstami po angielsku, francusku i arabsku.

W ubiegłym roku na ok. 150 tysięcy osób, które przybyły z Afryki do Włoch, tylko około 50 tysięcy to były osoby, które miały podstawy do ubiegania się o azyl, reszta przybyła wyłącznie z powodów ekonomicznych, powiedział włoski minister spraw wewnętrznych Angelino Alfano na konfrencji prasowej z okazji uruchomienia kampanii „Imigranci uwaga”. (g)

Źródło: The Local

Udostępnij na
Video signVideo signVideo signVideo sign
Avatar photo

Grzegorz Lindenberg

Socjolog, dr nauk społecznych, jeden z założycieli „Gazety Wyborczej”, twórca „Super Expressu” i dwóch firm internetowych. Pracował naukowo na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Harvarda i wykładał na Uniwersytecie w Bostonie. W latach '90 w zarządzie Fundacji im. Stefana Batorego. Autor m.in. „Ludzkość poprawiona. Jak najbliższe lata zmienią świat, w którym żyjemy”. (2018), "Wzbierająca fala. Europa wobec eksplozji demograficznej w Afryce" (2019).

Inne artykuły autora:

Uwolnić Iran z rąk terrorystów i morderców

Afganistan – przegrany sukces

Pakistan: rząd ustępuje islamistom