Brytyjski rząd uruchomił największą jak do tej pory, antyterrorystyczną, świąteczną kampanię reklamową, skierowaną do społeczeństwa.
Kampania będzie zachęcać obywateli, by byli czujni wobec wszelkich podejrzanych zachowań i instruuje ludzi, jak zawiadamiać organy o sprawach, które wzbudzają zaniepokojenie. Rząd chce, żeby policja, pracownicy bezpieczeństwa, pracownicy handlu i społeczeństwo wspólnie zminimalizowali ryzyko ataku.
Biznes otrzymał możliwość skorzystania z innowacyjnego treningu on-line, który ma pomóc lepiej zrozumieć obecną metodologię terrorystów. Na przykład poprzez informacje, jak wykrywać podejrzane sygnały i co robić, jeżeli atak nastąpi. Sklepy i miejsca usług zostaną poproszone także o przemyślenie swoich planów na wypadek zagrożenia. Będzie to wymagało od pracowników znajomości odpowiedzi na proste pytania, na przykład kto ma podejmować decyzje w sytuacji zagrożenia na terenie sklepu, jak wyjść z budynku wyjściem ewakuacyjnym, czy gdzie można się ukryć. (j)
źródło: gov.uk