Decathlon wycofuje się ze sprzedaży sportowego hidżabu we Francji

Sieć sportowych sklepów Decathlon wycofała się z zamiaru sprzedaży sportowego hidżabu (chusty, ciasno zakrywającej włosy i szyję kobiety), przeznaczonego dla uprawiających bieganie muzułmanek. Wcześniej Decathlon ogłosił, że sportowy hidżab „promuje wartości tolerancji i różnorodności, pozwalając praktykującym muzułmankom na publiczne uprawianie sportu przy przestrzeganiu tradycyjnych zasad ubioru”, ale postanowił wycofać się z decyzji, po otrzymaniu setek wrogich maili i telefonów, „aby zapewnić bezpieczeństwo pracowników”.
Chociaż inne sieci, Nike i Uniqlo, sprzedają sportowe hidżaby, to oburzenie publiczności wzbudził Decathlon przypuszczalnie dlatego, że jest siecią francuską. Chociaż noszenie hidżabu w miejscach publicznych jest we Francji legalne, to jest nielegalne w szkołach i urzędach państwowych. (g)

Źródło: The Telegraph

Udostępnij na
Video signVideo signVideo signVideo sign
Avatar photo

Grzegorz Lindenberg

Socjolog, dr nauk społecznych, jeden z założycieli „Gazety Wyborczej”, twórca „Super Expressu” i dwóch firm internetowych. Pracował naukowo na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Harvarda i wykładał na Uniwersytecie w Bostonie. W latach '90 w zarządzie Fundacji im. Stefana Batorego. Autor m.in. „Ludzkość poprawiona. Jak najbliższe lata zmienią świat, w którym żyjemy”. (2018), "Wzbierająca fala. Europa wobec eksplozji demograficznej w Afryce" (2019).

Inne artykuły autora:

Uwolnić Iran z rąk terrorystów i morderców

Afganistan – przegrany sukces

Pakistan: rząd ustępuje islamistom