Czescy radykalni muzułmanie propagują zabijanie homoseksualistów jako sposób walki z AIDS. W tym celu przetłumaczyli i wydali publikację kairskiego uniwersytetu Al-Azhar, „Islamska wizja walki z AIDS”, zawierającą takie zalecenia dla muzułmanów, o jakich nie śniło się nawet naszym rodzimym homofobom.
W roku 2011 ukazała się po czesku książka wykładowcy najbardziej autorytatywnej uczelni islamskiej uniwersytetu Al-Azhar w Kairze, zatytułowana „Islamska wizja walki z AIDS”. Autor książki, prof. dr Mohamed el Mokhtar Mohamed el Mahdi, przedstawia w niej jasne zalecenia, żeby wszędzie tam, gdzie islam zdobędzie przewagę czy władzę oraz zaprowadzi prawo szariatu, wprowadzano prawo zabijania (ewentualnie biczowania) homoseksualistów, karania lesbijek i zaprowadzania islamskich poglądów na temat seksualnej moralności za pomocą siły.
Publikacja zawierająca takie poglądy zachwalana jest przez najwyższe islamskie autorytety jako książka „na wagę złota i ma być dystrybuowana na szerokim froncie i w dużej ilości w celu ochrony zdrowia dzieci i młodzieży, szerzenia oświaty i wspaniałości islamu i jego wysokiej cywilizacji, która tworzy ochronę dla jednostki i społeczeństwa przed jakąkolwiek groźbą”. (str. 123 – wszystkie wymienione źródła są poniżej tekstu)
Czeski tłumacz, dr. Amr Ahmed Shatury, tak reklamował tę publikację na swojej stronie na Facebooku: „.Jest to bardzo ważna książka, która może być użyteczna dla każdego, kto chce przeczytać coś o tym, jak islam rozumie wolność seksualną i jak nasze dzieci wychowujemy tym właściwym sposobem, aby je ochronić przed chorobą AIDS”.
Autor książki wzywa do konkretnych politycznych działań: „Pierwsza rzecz, jaką musimy głośno powiedzieć naszym przywódcom i młodym ludziom, to to, że musimy jak najszybciej zaprowadzić prawa, które zakażą homoseksualizmu, stosunków analnych z kobietą, lesbijskiej miłości i wszystkich rodzajów seksualnej wolności uznawanych za czyn godny pogardy i Bożej kary. Tak, żeby wszystkie systemy prawne na arabskich ziemiach orzekały specjalny wymiar kary za tę zbrodnię”. (str 95) Jednak w innych częściach „podręcznika” autor stwierdza, że obowiązek ten dotyczy także tych ziem, gdzie muzułmanie zdobędą większość.
Następnie al-Mahdi opisuje trzy punkty widzenia muzułmańskich teologów na temat karania homoseksualistów. Wszystkie opierają się na wypowiedziach Mahometa i Koranie.
Bezwzględnie zabić homoseksualistę
Pierwszy pogląd to śmierć dla każdego homoseksualisty. Wywodzi się z wypowiedzi Mahometa: „Jeżelibyście znaleźli dwóch ludzi, którzy robią to, co robiło plemię Lota (tzn. stosunek homoseksualny), zabijcie ich obydwóch”.
Jak to zrobić? Możliwych sposobów książka dostarcza wiele posiłkując się muzułmańskimi autorytetami:
Ostatni z czterech kalifów prawowiernych, Ali Ibn Abi Tálib ukamienowałby ich, bez względu na to, czy byliby żonaci czy stanu wolnego. Pierwszy kalif po śmierci Mahometa, Abu Bakr zdecydował, że trzeba ich zabić mieczem i następnie spalić. Drugi kalig, Omar zdecydowałby się na pogrzebanie ich żywcem pod zwalonym murem. Ibn Abaas z kolei wpadł na pomysł zrzucenia ich z dachu największej budowy w mieście. (str 68-69)
Zabić lub biczować w zależności od stanu cywilnego – kara za cudzołóstwo
Drugi punkt widzenia przewiduje śmierć dla żonatego czy rozwiedzionego homoseksualisty oraz biczowanie dla mężczyzny w stanie wolnym. Oparte to jest na zwyczajowym islamskim prawie, mówiącym, że ludzie w stanie wolnym, którzy jeszcze nigdy nie byli w związku małżeńskim, mają być za seks ukarani biczowaniem i banicją z miejsca zamieszkania, natomiast ci, którzy nie są stanu wolnego, muszą być ukamienowani. Podstawą prawną dla tego podejścia są słowa Mahometa: ”Jeżeli współżył mężczyzna z mężczyzną, oznacza to cudzołóstwo obydwu”. (Zbiór wyroków Mahometa zebranych przez Al-Bajhakiego)
Biczować
Trzecie rozstrzygnięcie to pogląd muzułmańskiego teologa Abu Hanify, a także popierane przez szkołę szaficką. Jest to pogląd najmniej istotny w muzułmańskiej teologii spośród trzech tutaj przedstawionych. Przewiduje on ukaranie homoseksualisty uderzeniami biczem nie przekraczając liczby 20.(str. 68-69)
Inne kary, jakie proponuje autor, to kara śmierci za umyślne zarażanie AIDS, czy bicie osób zarażonych wirusem HIV. Jedynie lesbijki mogą cieszyć się większymi względami i będą „tylko” wydalane ze społeczności – do końca życia. (str, 70-71)
Autor apeluje do muzułmanów, żeby nie ulegali propagandzie i działaniom ONZ (która jest winna szerzenia się choroby) i Ligi Arabskiej w walce z AIDS, ale przeciwnie, żeby wystąpili przeciwko nim i odrzucili wolność jednostki i prawo do odmienności jako formę syjonistycznego spisku, mającego na celu zniszczenie islamu i muzułmańskiego społeczeństwa. Dlatego ważna jest również kontrola nad mediami i szkolnictwem. (str. 96)
Jak widać, nie obyło się też bez wątków antysemickich. W trzech miejscach akademik z kairskiego uniwersytetu poświęca uwagę „Protokołom Mędrców Syjonu” i syjonistycznemu spiskowi mającemu na celu rozszerzanie się epidemii AIDS. (str. 6)
Ze względu na to, że sprawa dotyczy bliskiego nas kulturowo kraju, Stowarzyszenie Europa Przyszłości, prowadzące stronę euroislam.pl zwraca się z prośbą o komentarz i reakcję do organizacji LGBT, feministycznych i kojarzonych z walką o równe prawa mniejszości seksualnych. Odpowiedzi lub ich brak opublikujemy na naszych stronach.
Mariusz Malinowski i Jan Wójcik