„Pokolenie M” to rynek, który urośnie do 2 trylionów funtów

Pokolenie M, czy gummies – globalni miejscy muzułmanie, to coraz bardziej kusząca oferta dla przedsiębiorców, którzy zechcą spełnić ich potrzeby w zgodzie z wymogami religii.

Od żywności halal przez „skromną modę” po sieć cukierni, przedsiębiorcy, w tym młodzi muzułmanie starają się przyciągnąć rosnącą rzeszę klientów w społeczności muzułmańskiej, która dzisiaj liczy 1,6 miliarda osób, a w 2050 ma wynosić 2,8 miliarda.

Warunek jest jeden – pozwolić korzystać z uroków życia spełniwszy wymogi religii. I tak muzułmanie nie pójdą do barów czy pubów, ponieważ tam sprzedawany jest alkohol, więc miejsce z koktajlami i deserami jak „Artisan” w Birmingham odniesie sukces.

Podobnie jest w przypadku odzieży dla kobiet zgodnej z wymogami islamu. Duże firmy boją się szeroko inwestować w ten rynek, po tym jak Marks and Spencer spotkał się z ostrą krytyką konsumentów w związku z kolekcją burkini. W tą niszę weszła początkowo lokalna Sanzaa z Bradford.

Wystawa Muzułmańskiego Stylu Życia, która pod koniec październik otworzy się w Manchesterze odwołuje się do tego trendu oczekując dziesiątek tysięcy odwiedzających, którzy uważają, że „bycie wiernym może być połączone z nowoczesnym życiem”. (j)

The Guardian

 

Udostępnij na
Video signVideo signVideo signVideo sign
Avatar photo

Jan Wójcik

Założyciel portalu euroislam.pl, członek zarządu Fundacji Instytut Spraw Europejskich, koordynator międzynarodowej inicjatywy przeciwko członkostwu Turcji w UE. Autor artykułów i publikacji naukowych na temat islamizmu, terroryzmu i stosunków międzynarodowych, komentator wydarzeń w mediach.

Inne artykuły autora:

Torysi boją się oskarżeń o islamofobię

Kto jest zawiedziony polityką imigracyjną?

Afrykański konflikt na ulicach Europy