Ofiara terrorystów ofiarą skandalicznej reklamy

Firma Z-Burger przeprosiła za „bardzo kiepski styl” reklamy, która pojawiła się na Twitterze i stanowiła kpinę z McDonalda, a przedstawiała Jamesa Foleya, zamordowanego przez ISIS.

Kiedy rodzina amerykańskiego dziennikarza usłyszała o jego egzekucji, z pewnością nie wyobrażała sobie, że wizerunek jej bliskiego ubranego w pomarańczowy strój więzienny ISIS stanie się centralnym punktem amerykańskiej reklamy burgerów. Krytykując reklamę, właściciel sieci Z-Burger, Peter Tabibian, odciął się od niej i obarczył winą agencję marketingową. Powiedział, że reklama „nie została przez niego zaakceptowana przed pojawieniem się na Twitterze”.

„Podjąłem natychmiastowe kroki, które zapewnią, że sytuacja nigdy się nie powtórzy. Obiecuję naszym klientom, że amatorskie reklamy umieszczane na naszym koncie na Twitterze będą kontrolowane, i że będziemy im się uważniej przyglądać”, zapewnił Tabibian prosząc „swoich lojalnych klientów o przymknięcie oka na ten błąd w osądzie”.

Zamieszczone na Twitterze zdjęcie opatrzone komentarzem może okazać się dla klientów Z-Burger trudne do przełknięcia. Tweet do zdjęcia brzmi: „Gdy mówisz, że masz ochotę na burgera, a ktoś proponuje wyjście do McDonalda”.

Bohun, na podst. clarionproject.org

Udostępnij na
Video signVideo signVideo signVideo sign