Kampania reklamowa „Zachować Ground Zero” ocenzurowana

| 5 komentarzy|
image_pdfimage_print

Amerykańska Freedome Defense Initiative (Incjatywa Obrony Wolności – FDI) i Stop Islamization of America (Stop Islamizacji Ameryki – SIOA), zaskarżyły nowojorskie przedsiębiorstwo komunikacyjne z powodu odrzucenia autobusowej kampanii reklamowej „Zachować Ground Zero”(„Preservation of Ground Zero”).

Metropolian Transit Authority (MTA) odmówiło umieszczenia na swoich autobusach reklamy, która miała agitować przeciwko meczetowi. FDI i SIOA uważają, że to naruszenie wolności słowa. MTA odrzuciło wstępnie reklamę, ponieważ prezentuje ona obok siebie zdjęcia samolotu uderzającego w budynki WTC i projekt budowanego przy Ground Zero meczetu.

W lipcu prezes FDI Pamela Geller podpisała kontrakt z CBS Outdoor na kampanię „Zachować Ground Zero”, która została w pełni opłacona. Obraz, który przedstawiał budynki WTC i meczetu, zawierał pytanie „Dlaczego tutaj?”.

Niestety MTA odmówiło umieszczenia reklamy, mimo że skojarzenia pomiędzy meczetem a zamachem terrorystycznym używane są przez samych budowniczych meczetu. Wersje reklamy zmieniano wielokrotnie, najpierw usunięto samolot, następnie ogień i dym uchodzący z budynków, wreszcie pozostały same budynki WTC i meczet, a mimo to MTA ciągle odmawia umieszczenia reklamy.
Przedstawiciele MTA twierdzą jednak, że nowa propozycja została przedstawiona dopiero w piątek, więc nie podjęto jeszcze decyzji.

Tymczasem Geller twierdzi, że wielokrotnie zwracała się do MTA o wytyczne dotyczące zawartości reklamy, lecz jej prośby pozostały bez odpowiedzi.

CBS Outdoors jako powód odmowy podaje, że MTA nie chce pokazywać na reklamie związku pomiędzy WTC a nowym meczetem w Ground Zero, gdyż grupa budująca meczet od takiego związku się odżegnuje.

Jednak żona imama meczetu w Ground Zero, Daisy Khan powiedziała: „Myślę, że ten budynek trafił do nas, by ukazać istniejącą w tym symbolikę oraz rękę boską. Taka bliskość tragedii, tak bliskie sąsiedztwo jest symboliczne z tego powodu, że naprawdę chcemy odwrócić to co stało się 11 września”.

Geller mówi: “Sprzeciwiam się cenzurze skutecznie korygującej punkt widzenia, który zamierzam przekazać w swoim przesłaniu”.

Prawnicy działający w imieniu obydwu organizacji podkreślają swoje zaskoczenie cenzurą ze strony firmy komunikacyjnej, która dotychczas bez mrugnięcia okiem umieszczała wiele politycznie i religijnie kontrowersyjnychreklam.

JW na podst. jihadwatch.org

Chętnie nas czytasz?

Od 9 lat w Polsce informujemy o zagrożeniu politycznym islamem.
Dostarczamy unikalne treści, publikujemy teksty naukowe, bierzemy udział w konferencjach, a także wpływamy na inne media i polityków.
Dzięki wsparciu jesteśmy w stanie utrzymać niezależność i zrealizować nasz cel:

Demokratyczna Europa wolna od islamskiego fundamentalizmu.

Wspieraj euroislam.pl

Bądź na bieżąco. Polub euroislam.pl na Facebook

Komentarze