Islamofobia – krytyka Tesco za bożonarodzeniową reklamę z hidżabem w tle

Newsweek demaskuje rosnącą islamofobię brytyjskiego społeczeństwa, któremu nie spodobała się reklama Tesco, w której muzułmańska rodzina, w tym kobieta w hidżabie świętuję Boże Narodzenie.

Ludzie oburzeni komentują. „To jest błąd”. „To jest rozpowszechnianie kłamstw i propagandy”. „To uległość i różnorodność żałosnego Tesco”. „Co robią muzułmanie w reklamie skoro nie świętują Bożego Narodzenia”? Co bardziej oburzeni wzywają do bojkotu.

Reklama nie jest szokująca, jak i głosy oburzenia, ale Newsweek w nawiązaniu do nich przywołuje wypowiedzi ekspertów na temat „rasistowskiej przemocy” i wzrostu napaści na meczety po atakach terrorystycznych.

A Tesco po prostu twierdzi, że każdy witany jest w święta na zakupach. (j)

źródło: Newsweek

Udostępnij na
Video signVideo signVideo signVideo sign

Jan Wójcik

Założyciel portalu euroislam.pl, członek zarządu Fundacji Instytut Spraw Europejskich, koordynator międzynarodowej inicjatywy przeciwko członkostwu Turcji w UE. Autor artykułów i publikacji naukowych na temat islamizmu, terroryzmu i stosunków międzynarodowych, komentator wydarzeń w mediach.

Inne artykuły autora:

Torysi boją się oskarżeń o islamofobię

Kto jest zawiedziony polityką imigracyjną?

Afrykański konflikt na ulicach Europy