Czy lekcje pływania wyłącznie dla dziewczynek sprzyjają integracji?

Dyskusja na ten temat rozgorzała w Danii po tym, jak klub sportowy w Kopenhadze zorganizował na basenie w dzielnicy imigrantów lekcje pływania tylko dla dziewcząt. W lekcjach bierze udział ponad 300 dzieci. W czasie zajęć szklane okna i drzwi na basenie są zasłaniane. Klub uważa, że jest to projekt sprzyjający integracji imigrantów, skoro poprzednio żadne dziewczynki nie uczyły się pływać i że dzięki temu dziewczynki nabierają zdrowie i pewności siebie.

Projekt został skrytykowany przez komentatorów i polityków. Wiceburmistrz Kopenhahi Carl Christian Ebbesen z Duńskiej Parti Ludowej powiedział: To jest kompletne szaleństwo. To jest złe dla integracji i destrukcyjne dla duńskiej kultury, uleganie muzułmańskim fanatykom. Musimy trafić do rodziców i wytłumaczyć im, że nie możemy spełniać ich szczególnych oczekiwań. Natomiast przedstawicielka rządzącej w Kopenhadze koalicji czerwono-zielonej powiedziała, że dzięki uczestniczeniu w klubach sportowych dzieci stają się częścią procesu demokratycznego. Nie wyjaśniła, w jaki sposób ten proces zachodzi na segregowanych pływalniach. (g)

Źródło thelocal.dk

Udostępnij na
Video signVideo signVideo signVideo sign

Grzegorz Lindenberg

Socjolog, dr nauk społecznych, jeden z założycieli „Gazety Wyborczej”, twórca „Super Expressu” i dwóch firm internetowych. Pracował naukowo na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Harvarda i wykładał na Uniwersytecie w Bostonie. W latach '90 w zarządzie Fundacji im. Stefana Batorego. Autor m.in. „Ludzkość poprawiona. Jak najbliższe lata zmienią świat, w którym żyjemy”. (2018), "Wzbierająca fala. Europa wobec eksplozji demograficznej w Afryce" (2019).

Inne artykuły autora:

Uwolnić Iran z rąk terrorystów i morderców

Afganistan – przegrany sukces

Pakistan: rząd ustępuje islamistom