Autobusowy dżihad w Chicago

 Na 25 miejskich autobusach w Chicago reklamuje się „My Jihad”, nowa kampania propagandowa CAIR, Rady ds. Relacji Amerykańsko-Islamskich.

„Mój dżihad”

„Mój dżihad”

 

 

Kampania Ahmeda Rehaba, szefa chicagowskiego CAIR, jest odpowiedzią na antyislamistyczną kampanię konserwatywnej bloggerki Pameli Geller. Za jej sprawą na autobusach miejskich pojawiła się seria banerów o treści „Defeat Jihad” („pokonaj dżihad”).

Celem kampanii – jak oświadczył Rebab – jest „odebranie dżihadu muzułmańskim i antymuzułmańskim ekstremistom. Ironią, ale nie zaskoczeniem jest to, że postrzegają oni dżihad tak samo” [jako zbrojną walkę z niewiernymi – red.]. CAIR chciałby, żeby dżihad był postrzegany jako walka wewnętrzna w celu duchowego doskonalenia.

„Pokonaj dżihad”

„Pokonaj dżihad”

Twórcy kampanii zachęcają jej fanów do używania tzw. hashtagu (tag poprzedzony symbolem #) #MyJihad i dzielenia się w ten sposób swoim doświadczeniem odnośnie osobistych zmagań i wysiłku. „Chodzi o położenie nacisku na inteligentne i oparte na wiedzy zrozumienie islamu, jego doktryn i praktyk w mediach, kręgach edukacyjnych oraz opinii publicznej” – wyjaśniał Rebab.

CAIR liczy na to, że – wzorem kampanii Pameli Geller – „My Jihad” pojawi się w przyszłości w takich miastach, jak Nowy Jork, San Francisco, Houston, Seattle i Waszyngton.

Tłumaczyła Veronica Franco

Udostępnij na
Video signVideo signVideo signVideo sign